Lingo24:s användning av cookies
Vi använder cookies för att ge dig bättre service och förbättra din upplevelse på vår webbplats. Om du är nöjd med dina cookie-inställningar, klicka på Fortsätt. Men om du vill veta mer, se vår sekretesspolicy.

Fortsätt

Integrerad översättning: Så här arbetar vi med dig

1. Utredning av dina behov

Under det första steget visar kundprojektledaren tillsammans med vår tekniska avdelning hur vi kan integrera vår översättningsteknik och översättningsminne med din teknik för att göra arbetsflödet för din översättning smidigare.

Detta kan innefatta en integrering via en insticksmodul mellan ditt innehållshanteringssystem (CMS) och Heart eller en webbtjänstanslutning.

2. Ta en rundtur och få en offert

Vi visar dig hur vår Heart-teknik fungerar och hur den passar med ditt innehållshanteringssystem eller liknande system.

Du får även en offert för översättningstjänsterna. Om du är nöjd med offerten och beslutar dig för att integrera ditt innehållshanteringssystem med Hearts teknik och översättningsminne för en integrerad översättning, får du en enkel introduktion i hur man använder vårt gränssnitt samt en insticksmodul.

Om du beslutar dig för att överföra innehåll som ska översättas med hjälp av en webbklient, hjälper vår tekniska avdelning dig med hur du skapar en klient så att dina webbtjänster kan kommunicera med våra.

3. Installera insticksmodulen eller skapa en webbklient

När vi har kommit fram till om dina behov kräver en insticksmodul i ditt innehållshanteringssystem eller om en webbtjänstanslutning passar bäst, finns vår tekniska avdelning till hands för att hjälpa dig att antingen installera insticksmodulen eller skapa webbklienten.

Du kan därefter konfigurera ditt kundkonto och ställa in dina regler för arbetsflödet. Du kan bland annat ställa in regler för:

  • Budget
  • Servicenivå
  • Publicering

 

Du kan även ställa in preferenser för varje projekt:

  • Källspråk
  • Målspråk
  • Översättningens arbetsflöde
  • Kontaktuppgifter

4. Skapa ditt projekt

När du har loggat in och ställt in dina preferenser, kan du med hjälp av Lingo24:s instrumentpanel enkelt välja vilket innehåll du vill få översatt och klicka på Skicka. Din tilldelade projektledare meddelas automatiskt om det nya projektet.

5. Översättning och leverans

Nu kan du luta dig tillbaka och koppla av. Din projektledare tilldelar omedelbart projektet till dina översättare som översätter och korrekturläser ditt innehåll.

När projektet är färdigt laddas det upp igen till ditt system och du meddelas via e-post. Översättningarna kan antingen publiceras automatiskt eller kan de avvakta ditt godkännande först.

6. Åsikter och kommentarer

Din kundprojektledare hör av sig efter att projektet avslutats för att kontrollera att du är nöjd med arbetsflödet – detta hjälper oss att finslipa vårt arbetsflöde för att du ska bli ännu nöjdare nästa gång. Du kan när som helst ge dina åsikter och kommentarer om vårt system för integrerad översättning här.